Jméno  
Heslo  


- registrace
- zapomenuté heslo

Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni!

news_icoLCD a UT2004

news_ico
Date:
Author:
Link:
Viewed:
2009-10-11 11:33:47
pies

3532

Chtěl bych se zde trochu rozepsat o dnešních LCD monitorech, jejich srovnání a nastavení a to hlavně v UT. Článek obsahuje mé subjektivní dojmy, takže na hádky bude dost prostoru v komentářích. smiley

obrazek

Začal bych tím, že dnešní LCD monitory jsou již poměrně na vysoké úrovni. Technologicky jsou vyždímány snad na maximum. Vynikající barvy, pozorovací úhly snad až za roh, odezva kolem 5 ms a ta cena...


Mým dosavadním monitorem bylo CRT Eizo T965. Jednalo se o profesionální monitor pro grafickou práci. Ani se neptejte, jak jsem k němu přišel. Bohužel, po necelých 19 tis. hodinách už nesloužil tak jak by měl, a proto jsem se rozhodl pro koupi LCD. Mým vyvoleným se stal Samsung P2450H. Jedná se o widescreen monitor (16:9) s dobou odezvy 2 ms (papírová hodnota samozřejmě). Hned po spuštění mě překvapily barvy, kterými LCD displej zářil. Se starým vysvíceným CRT se to opravdu nedá srovnat.


Pojďme se tedy vrhnout na UT. Nejdříve jsem spustil Instant Action a oblíbený Rankin. Vše se zdálo v pořádku. Duchové nejsou, zpoždění neznatelné... Ve srovnání s CRT je tu opravdu jen minimální rozdíl. Takový výsledek jsem nečekal, protože v minulosti jsem již jednou na LCD hrál a tento zážitek jsem již v životě opakovat nechtěl. Důvod se dozvíte záhy.

Když jsem se ale připojil na server, nastaly problémy. Jak jistě většina z vás ví, na serverech se FPS omezuje na hodnotu 85. V Instant Action je hodnota FPS závislá jen a pouze na výkonu PC. V mém případě je hodnota vždy přes 200 FPS. Herní zážitek je ale na serveru zcela jiný. Hra se podivně zadrhává nebo je jako na gumě (v případě zapnuté vertikální synchronizace [dále jen vsync]). V té chvíli mě mrzelo, že jsem vůbec LCD kupoval.


Pokud jste se dočetli až sem a nesouhlasíte se mnou, schválně zkuste srovnat hraní v Instant Action a na nějakém serveru (například ggmj public server). Pokud rozdíl nevidíte, gratuluji a dále číst nemusíte. Pokud však ano, v závěru článku je řešení, jak problém opravit.


85 FPS se tedy může zdát jako dost, ale... LCD monitor má „obnovovací frekvenci“ 75 Hz (o 60 Hz se zmiňovat ani nebudu, protože s touto hodnotou snad nikdo nehraje – doufám). Řeknete si, že to je solidní hodnota. Proč ale nastávají problémy?

Nejdříve se na tuto problematiku podívejme ze strany CRT. Pokud používáte obnovovací frekvenci 85 Hz, grafická karta odesílá stejné množství snímků, jako dokáže CRT zobrazovat. Pokud navíc zapnete vsync (synchronizace grafické karty a monitoru), získáte tak ostrý obraz bez rozhozených řádků při pohybu myší. V tomto nastavení není patrná ani „gumová myš“.

Z pohledu LCD je změna jen v četnosti snímků zobrazovaných na monitoru. Vsync je zde nepoužitelná (subjektivně) - omezí FPS na 75. Sice máte krásný obraz bez zadrhávání a rozhozených hran, ale obraz se zobrazuje jakoby ve zpoždění (známá gumová myš). Pokud vsync vypnete, grafická karta vyšle 85 snímků a monitor jich zobrazí jen 75. Že to není problém? JE! Počítat se mi to nechce, ale při pohybu je obraz rozhozený a sekaný.

Shrnutí: pokud je rozdíl FPS a „obnovovací frekvence“ LCD takto malý, hra se zadrhává, což je velmi nepříjemný problém. Většina hráčů tak ale hraje.
Pokud zapneme vsync, hra se již nezadrhává, nejsou chyby mezi hranami, ale zobrazuje se se zpožděním.


obrazek
Obraz s vypnutou vsync


Jak z toho ven? Vraťme se na začátek. V Instant Action, kdy jsou FPS neomezené, byl obraz bez chyby. Řešení je tedy změnit omezení FPS „na serveru“.

Většina lidí si myslí, že toto omezení je řešeno serverem. To může být spojováno s Quakem. Tam nastával následující problém. Při vyšším FPS bylo možné doskočit dál a výš a hráč s lepším „železem“ na stole byl zvýhodněn.

Jak jsem ale zjistil, v UT tomu tak není. --> 85 FPS? S LCD již nikdy více obrazek Pojďme tedy na to.

Předpokladem je, že vsync bude vypnutý (položka usevsync=False v UT2004.ini).
Nejdříve si otevřete UT2004.ini. Zde najděte část [Engine.LevelInfo]. V ní řádek MaxClientFrameRate. Jedná se o nastavení maximálního počtu FPS na klientově (tedy vaší) straně. Nejspíš budete mít nastavenu hodnotu 90 (defaultní). Tu doporučuji změnit na co nejvyšší. Můj PC se pohybuje nad hodnotou 200 FPS, takže jsem nastavil omezení na 200 (téměř trojnásobek "obnovovací frekvence" LCD).

Dále otevřete User.ini. Zde najděte položku ConfiguredInternetSpeed. U ní budete mít hodnotu 10000 (defaultní). Tu změňte na 12000 (ze zdroje bylo doporučeno 15000 – čtěte dále). Navýšení FPS totiž vyžaduje zvýšení odesílání dat, proto tento limit zvýšíme z 10000 na 12000. Je možné změnit jen na 10001). Packety za tímto limitem budou zahozeny, proto autor tohoto postupu doporučuje nastavit maximální hodnotu, a to 15000. Toto nastavení ale nejspíše zatěžuje server a není vhodné pro hraní ONS ve 32 lidech. Navíc více vytěžujete svoji linku, takže tento krok, ač nutný, je vhodné vykonávat jen při kvalitním připojení. Ale vycházejme z toho, že dnešní linky jsou mnohem lepší, než před 3-mi lety, kdy autor tento návod publikoval.


Tohle by bylo nejspíš vše potřebné. Nyní když spustíte hru a připojíte se na server, ověřte že jsem nekecal a do konzole napište příkaz stat fps. Vpravo nahoře se zobrazí počet aktuální a průměrných FPS (při chybě, kdy se zobrazí 10-ti místné červené číslo je vhodné použít nějakou aplikaci, např. Fraps). Hodnota bude 85 (pokud 75, vypněte vsync – v UT2004.ini je 2x). Nyní do konzole napište příkaz netspeed 12000. Pro ověření stiskněte F6 - zobrazí se informace o připojení (ping, packety, aktuální netspeed...).
Nyní se podívejte směrem k zobrazovaným FPS a hodnota by již měla odpovídat číslu, které jsme nastavili v první části návodu.


obrazek
Důkaz místo slibů... - pro zvětšení klikněte


Problém je, že netspeed se automaticky mění na defaultních 10000 vždy po změně mapy. Proto je potřeba vždy spustit příkaz netspeed 12000. Je možné ho nabindovat.
Doporučuji přidat například k bindu HF. Ten stisknete vždy při startu hry, takže se netspeed nastaví vždy. Bind by vypadal následovně:
Num1=say HF | netspeed 12000

Doporučuju nepoužívat často, protože některé servery mohou být nastaveny na kickování hráčů, kteří často mění svůj netspeed.

Pohyb by již neměl být rozsekaný, ale naopak pěkně plynulý. Náročnější uživatelé by mohli postrádat přesnost obrazu zapnutého vsync, ale subjektivně je pár rozhozených hran lepších, než gumová myš.


Pokud někomu aspoň trochu tento návod pomohl, budu jen rád. Pokud ne, vždy lze nastavení změnit zpět.

obrazek

Odkaz na zdroj: Forum - uživatel Muteez.
Pokud vás zajímá tato problematika, mrkněte sem: tweakguides.com/graphics.
Zde je zajímavě popsáno nastavení UT2004: tweakguides.com/UT2004.

obrazek

EDIT: Po malém testování jsem zjistil, že moje FPS nejsou až tak vysoké, pokud hraju TAM 5v5. Klesnou cca k 170. I tak je ale požitek ze hry mnohem lepší, než když hraju jen s 85. Limit jsem ovšem nechal na 200. Co kdyby...

Komentáře

2010-09-27 18:18:44pies
Tak jsem zjistil, že tohle navýšení FPS používá i známý Sebo...
2010-03-14 18:16:16JuRas
No já bych to utečko zkusil, mohlo by to být zajímavé i když to graficky na Crysis nemá smiley

pies: Básně o OLED můžeme psát až budou k dostání v obchodech smiley Zatím můžeme akorát snít o něčem lepším než je LCD. Jestli tam ale zase něco domrdají jak u LCD..... smiley
2010-03-13 20:57:22lsk
ne utcko s brejlema nehraju vubec na to tady ,am, lepsi hry smiley , no me spis misto oled ted vic zajimaji ty nove televize od sony co podporuji 3D nejnizsi porizovaci cena kolem 60k smiley
2010-03-13 18:26:41pies
Juras: No jo no... Je to blbá technologie, která je navíc dohnaná až k jejím hranicím. Chtělo by to změnu smiley Začnem psát básně o OLED smiley
2010-03-13 15:20:38JuRas
Lišák se nám pěkně rozepsal smiley Osobně bych rád viděl jak s těma "brejlema" paříš UT-čko. Není to jen o momentálním efektu a na připadný ClanWar jedeš klasicky? smiley

pies: Ano, pochopil jsem jak to myslíš s těma LCD. S-PVA a S-IPS existují z důvodů větších pozorovacích úhlů a kvalitnějšího podání barev. Rozdíl oproti TN technologii pozná i slepý (obraz se příliš nemění ani v extrémních úhlech). V tomhle se to dá už srovnávat i s CRT. Bohužel musí tam být náročnější elektronika, která má na svědomí další nepříjemnost tzv InputLag. Navíc cena je poněkud vyšší než u TN. Říkám, LCD je stále o mnoha kompromisech....
2010-03-13 11:18:05lsk
a na w7 samozrejme...btw chybi tady tlacitko editace a smazat prispevek smiley
2010-03-13 11:06:50lsk
jo a posledni vec, 3D vision momentalne funguje jen na Vistach smiley
2010-03-13 11:04:53lsk
a pokud vim ma to neco spolecnyho s tim ze televize LCD bez i s LED podsvícením neumi prijimat ve 12Ohz ale pouze s 60hz s tim ze si to ty televize pak prevadi, coz ale pri tehle technologii je naprd smiley
2010-03-13 11:01:07lsk
A nejen Crysis smiley smiley , dokonce i ut2k4 je podporovanýv smiley , skoda ze v dobe kdy sem to kupoval byli na trhu pouze dva modely (jeden 22" samsung co mam ja a druhej nejakej viewsonic) momentalne tech modelu je asi 6 (nejake nove acery, novy model od viewsonicu a nejakej alienware), takze dneska je vyber opravdu "veliky" a sam premyslim o zvetseni uhlopricky takze nejaky ten acer...skoda ze 99% televoizoru co maji 120hz+ nejsou podporovany (jaka ironie ale opravdu to na nich nejde mam to vyzkouseny)
2010-03-13 10:11:03pies
Aj, když se na to dívám, asi jsem se nevyjádřil moc přesně... U LCD neřešíme za jak dlouho se obraz vykreslí, ale za jak dlouho se otočí ty krystaly smiley
2010-03-13 10:09:47pies
Juras: To je jednoduché. Při 60 Hz se obraz vykreslí za cca 17 ms. Před pár lety takovéto odezvy nedosahovaly ani nejlepší LCD. Nebyl tedy důvod používat vyšší obnovovací frekvenci. Při 120 Hz se ti obraz vykreslí za cca 8,3 ms. Dnes je takováto odezva reálná u běžných LCD.
Co se týče jednotlivých technologií LCD, neznám to. Neviděl jsem nikdy všechny vedle sebe, aby se daly porovnat. Ani už nevím, v jakých parametrech se srovnávají. A stejně je to asi jedno vzhledem k cenovému rozdílu...
Jooo, jen Lišák doma paří Crysis s 3D brýlema na ksichtu smiley
2010-03-13 08:39:08lsk
juras: ano presne tyto monitory myslím, jeden z nich mám doma a nemůžu si jej vynachválit smiley (ps: ano i s brýlemi od nvidie)
2010-03-12 19:35:06JuRas
pies: No možná máš pravdu. Sám nevím jak souvisí obn.frekvence s odezvou u LCD, nebo jaký to má vliv. U CRT to je záležitost kvalitní a výkonné elektroniky (rozlišení versus obn.frekvence). Ale když se dnes podíváš na nabídku LCD tak jsou sice levné, ale pouze TN. Lepší technologie S-PVA či S-IPS jsou už velmi málo vidět a navíc díky inputlagu nejsou ani moc mezi hráči oblíbeny smiley
2010-03-12 14:23:03pies
Juras: Ono to bude mít co dočinění s technologiema. Vem si odzvu. Do nedávna byly odezvy u LCD kolem 20 ms. Reálné možná i vyšší. Dnes sice píšou 5 ms, ale reálná je pořád něco kolem 10 ms. No a při frekvenci 120 Hz potřebuješ mít odezvu "maximálně" 8 ms. No a to je hodně málo i na dnešní poměry... Tehdá hrála hlavní roli technologie a její hranice. Dnes je to cena smiley
2010-03-12 14:09:41JuRas
Máš na mysli teď ty nové LCD, které jsou určené pro sledování 3D s brýlemi? Osobně dodnes nechápu, proč vůbec začli kdysi vyrábět ty LCD s tak nízkou obnovovací frekvencí (60-75 Hz). I lajkovi je jasné, že pro hraní je to zoufale málo a nemusíte pařit zrovna po síti. Stačilo mi, když jsem si před mnoha léty pořídil LCD a pustil si Quake III TeamArena. Bylo hned jasné, že něco není v pořádku.Dá se na to zvyknout, ale po určité době jsem přešel z5 na CRT a nikdy jinak...
2010-03-12 12:30:13lsk
a proto je nejlepsi mit monitor co zvlada 120Hz smiley
2010-03-07 09:28:38JuRas
pies: Máš asi pravdu.... Ale v podání Engisana by to bylo fakt zajímavé. Přinejmenším se ty jeho příspěvky dobře čtou smiley
2010-03-07 08:40:45pies
JuRas: Joo, tak to souhlasím... ale bojím se, že aby obsáhl aspoň nějakou část, bylo by toho tolik, že by to četlo opravdu jen pár jedinců...
2010-03-06 16:02:56JuRas
Engi to popsal vyčerpávajícím způsobem. By tu mohl napsat ještě nějaký samostatný článek na téma server a jeho nastavení. Dalo by se o tom hodně diskutovat smiley
2010-03-05 18:58:45pies
Engisan nám to krásně technicky rozepsal... Můj návod je tedy funkční a z engiho příspěvků můžute zjistit jak to opravdu funguje smiley
Vyjadřovat se k porovnávání LCD a CRT už víc nebudu. Omýlal bych pořád to samé. smiley
2010-03-03 06:42:27Engisan
A co se hrani na LCD tyce, kdyz jsem si prvne kupoval LCD, tehdy to bylo klasicke 19" LG, nejlepsi odezva na trhu, tak jsem byl strasne, ale strasna zklamany. Utratil jsem kupu penez za hovno, s kterym se nedalo hrat. Jenze v te dobe jsem nemel ani chut zkouset, jak to vylepsit a mel jsem stesti, ze Neuronic to ode me koupil, protoze to skubani tolik nevnimal.

Dneska uz vim, ze vice nez odezva je dulezita frekvence monitoru, na 100Hz monitoru si zahrajete proste krasne. Proc?

Odezva je dnes sice porad nekde kolem 12ms (realna, prumerna),coz vzak pro oko je dostacujici, tohle oko nevnima, prece jen je to nejakych 85 snimku za sekundu. Problem je vsak v tom ,ze LCD s 60Hz prekresluje obraz 60x za sekundu a mam-li na grafice 85x za sekundu novy snimek, znamena to, ze ten rozdil 25FPS se promitne tak, ze monitor zobrazuje "pulsnimky".

Pulsnimky? Cas pro refresh monitoru je 1/60 = 16ms, monitor ma 12ms. V case 1ms vygeneruje graficka karta snimek a monitor ho vykresluje, v case 17ms monitor vykresluje dalsi snimek a porad cely, nebot grafika da snimek v case 13, coz je pred 17kou. Ale pak v case 33ms monitor kresli snimek a to pouze 3ms, protoze v case 36ms dostane snimek jiz novy. To znamena, ze cast obrazu je vykresleno starym a cas obrazu novym snimkem. Tim vzika to, co na LCD monitorech vadi nejvic "skubani obrazu", rika se tomu pulsnimky nebo vertikalni asyncronie. A proto existuje moznost VSYNC, ktera brzdi snimky z grafiky, tzn monitor vzdy zobrazuje to, co grafika generuje a obraz je krasne plynuly.

Problem je v tom, ze nekdy to zpusobuje pocit, ze obraz "plave" pri pohybu mysi. Jakoby to reaguje malinko zpozdene. Nekdo si na to zvykne, nekomu to nedela a nekdo, jako ja, to nesnasi...

A pro ty, co to nesnasi, se nabizi jine reseni, mit bud lepsi monitor, co umi treba 100Hz nebo alespon 75 Hz s tim, ze 75Hz je jiz o poznani rychlejsi nez 60, takze je tam o neco mene pulsnimku a obraz je plynulejsi. Tak to resim ja, mam v systemu nastaveno custom resolution, pri kterem mi monitor umi 75 Hz a na to rozliseni hraju UT, takze to "skubani" vnimam jen malo, protoze to oko uz temer nevnima. No a muzu krasne hrat i na LCD smiley
2010-03-02 20:59:58Engisan
Tickrate jsem tu tusim uz vysvetloval, tickrate serveru znamena, kolikrat za sekundu server zpracuje data. To znamena, ze vyssi hodnota je lepsi, ALE! Problem je v tom, ze se to musi sladit s rychlosti PC, s rychlosti netu a samozrejme s rychlosti, jakou je schopen data prijimat klient. Server neceka na klienta, proste data odesila, ale pomalejsi klient, nebo pripojeni dostava data pozdeji pripadne ne zcela spojita, proto vetsi ping = lagy. Pokud server zpracovava data moc rychle, nemusi je stihat odesilat a klient je muze dostavat spatne, nebo stejna data dokola, protoze server nedostava data tak rychle zpet... Proto se doporucuje nejaka hodnota 35, coz je dle zkusenosti nejlepsi hodnota.

Netspeed na serveru nic neresi, jen se da nastavenim maxClientRate omezit maximum, co si muze nastavit uzivatel. Netspeed urcuje, kolik dat muze klient odeslat na server, tzn netspeed 2000 odesle kazdou sekundu 2000 bytu. Z toho vyplyva, ze pomalejsi net by mel mit pomalejsi netspeed, aby mu vse slapalo jak ma. Pokud ma klient nastaveny netspeed moc vysoko, data se nezahodi, ale musi cekat, nez se vsechny odeslou, nez odeslou dalsi varku, takze to opet zpusobuje lagy. Tady se to muze ale lisit hru od hry, nejaka hra to muze zahodit a vznikne PL out...

Idealni netspeed se "Da" vypocitat, rekneme, ze chces mit 100FPS ve hre, tak si to vynasob *64 (coz jsou prumerna data odesilana klientem kazdy tick...) a ziskas netspeed. Kdyz ma klient odeslat 2000 bytu za sekundu, tak 2000/64 = 31, coz by odpovidalo lkientskemu tickrate 31. A to se promeni v klientske FPS.

Epic dal na netspeed limit, aby nedoslo k zahlcovani serveru a tim padem i lagovani celeho serveru a klienta atd. a to ,ze jde FPS tou fintou zvysit, je jen bug v UTcku smiley
2010-02-23 16:50:16pies
No, k tomuto se vyjádřím i já. První pocity z hraní jsem měl zcela stejné jako ty. Hooodně jsem litoval těch peněz za LCD. Problém ale není v LCD, nýbrž v UT. Málokterá hra má limit fps. U novějších her to asi nevadí, protože nestíhá výpočetní hardware, ale u starého UT-čka to prostě vadí.
Četl jsem nějakou diskuzi, kde si jeden člověk postěžoval na LCD u nějaké hry (už nevím co to bylo). Všichni se do něj pustili jaký je to vůl, že dnešní LCD dokážou konkurovat CRT a podobně. Bohužel on měl určitě stejný problém jako my v UT. Prostě je tam limit FPS a s tím jde málokdy něco udělat. Nejhorší na tom je, že to člověka opravdu sere.
Teď, když jsem ten limit zrušil, si troufám tvrdit, že je LCD opravdu konkurence schopné vůči CRT. A co víc, teď už bych v žádném případě neměnil zpět na NEširokoúhlý monitor který má metr do hloubky a "bliká".
2010-02-23 10:48:51JuRas
Chápu, že ti šlo o to, aby ti hra na LCD fungovala přijatelně. Sám jsem to poznal kdysi na svém prvním LCD. Jsem k vůli tomu nespal jak mě to sralo, že jsem ho vůbec pořizoval. Bylo to velké zklamání smiley . Tvrdit budu stále, že na hraní jedině CRT! No uvidíme zda se k tomu ještě nevyjádří Engisan.
2010-02-20 12:52:08pies
Co se týče nastavení serveru, to ti fakt nepovím. Možná engisan by se k tomu mohl vyjádřit.
Co se netspeedu týče, mě ani tak nešlo o zrychlování pohybu nebo podobných úchylností. Záměr byl zvýšit FPS z důvodu používání LCD panelu.

Jestli tě chápu správně, zvýšením netspeedu na klientově straně nedosáhnu ničeho. !Teoreticky! bych mohl odesílat více informací, ale server bude stejně zpracovávat tolik informací, na kolik je nastavený (10 000 default).
Tím líp. Dosáhl jsem opravdu jen zvýšení FPS a hra zůstane nezměněna.

Co se týče pocitů při změnách netspeedu, tak můžu v podstatě říct jen to, že zaznamenávám změnu FPS. Netspeed, podle tebe, zůstává stejně 10 000, takže nějaký pocit lepšího trefování nepociťuju.
Druhá věc by samozřejmě byla zkoušet to na serveru, který má nastavený jiný netspeed a tickrate. Ale jak říkám, tohle jsem nikdy nezkoušel.
2010-02-17 08:43:41JuRas
Po nějakém čase se tady k tomu tématu vracím. Dělal jsem osobně nějaké testy, nejdříve u sebe doma na spuštěném serveru a pak i na klanovém fR33 serveru.

Už jsem tady níže psal, že jsem na serveru změnil hodnotu MaxInternetClientRate, tak to jsem udělal špatně. Vliv má hodnota MaxClientRate na serveru. Pokud je nastavená na 10000, tak hráči se nepovede uplatnit v praxi zvýšenou hodnotu ConfiguredInternetSpeed v User.ini nad hodnotu která je nastavená na serveru. Zkoušel jsem i nastavení MaxClientRate na 3500. Na jednom foru jsem četl, že to údajně dost omezí podvodníky. Bohužel to bylo tak na hraně, že vždy trvalo tak minutu, než ty drobné lagy vymizely, hlavně při dodge. A celkově se hra jinak chovala. Zajímavé bylo, že při připojení skutečných hráčů, se mi do nich lehčeji trefovalo smiley , ale to může být jen dojem či placebo smiley . Něco podobného jsem zažil, jak jsem změnil citlivost své myši. Pak jsem vrátil na server hodnotu 10000, hra byla plynulejší, žádné lagy a trefování do hráčů už nebylo tak super. Ale já jsem lamka, takže co na to lepší hráči z Infantry?

Má nastavení netspeedu vliv na to, zda se dá trefovat lépe či hůře do hráčů, či ještě to zvýhodní hráče v tom, že pak běhá po mapě rychleji! Takové názory slýchávám, ale zatím není nic, čím by se to dalo změřit. Osobní dojmy jsou ošemetné. Bylo by pak jednoduché říct, že ten či onen hráč který je lepší, má nastavený vyšší netspeed.
2009-11-03 11:30:08lsk
nakonec ne nadarmo v LED LCD televizich od samsungu uz chybi i klasicky scart smiley
2009-11-03 11:27:34lsk
taky pridam hrstku do mlynka.je jasne ze LED a OLED je neco uplne jinyho.LED telky sou vlastne standartni LCDcka podsvicena Ledkama(jestli nemam pravdu zastavte me) televize pak dostava uplne jiny rozmer co se tloustky tyce ta se pohybuje nekde kolem 3cm max.Ovsem to jen v pripade Samsungu nebo LG.Tam je led podsviceni vyuzito jen po okrajich televize kdezto treba Sharp popr Philips maji podsviceny kompletne cely povrch telky.Kazdopadne srovnanim klasicke LCD televize ve stejne uhlopricce a LCD LED televizi musim rict ze LED televize maji proste obraz uplne na jine urovni..spotreba mala nekde kolem 100W jen je potreba do toho poustet odpovidajici signal (jinak nevyuzitelne) ale i klasickej anteni signal na techhle televizich vipada velice dobre.
2009-11-02 18:00:06pies
S tím naprosto souhlasím.
2009-11-02 17:18:02Engisan
OLEDy maji uplne jinou technologii zobrazovani, u LCD je problem v zkrouceni krystalu, to proste je pomale, navrat zpet taky. Tohle prave zpusobuje ty spatne vlivy u hrani. OLEDy by se mely naprosto vyrovnat CRT, co se odezvy tyce, bude temer nulova.

Kazdopadne, nerekl bych, ze LCD se na hry nehodi. Ta doba je uz jinde, s LCD se da uplne krasne hrat. Nevidim v tom zaden vetsi problem, LCD je proste uz naprosto jasne dostacujici. Tak zadne strachy s nakupem smiley
2009-10-31 17:42:59pies
Tohle téma jsem řešil s lišákem. Ten tvrdí, že LED LCD mají lepší obraz. Já to teda nemám s čím srovnat, ale myslím si, že podsvícení nebude mít vliv vůbec na nic. Maximálně zmizí nerovnoměrnost. Prostě to bude svítit všude stejně. O všechno ostatní se starají tekuté krystaly a těm je zcela jedno, jaké světlo polarizují (ale nejsem odborník, tak jen hádám). Každopádně jsem vělmi zvědavý na příchod OLED panelů, ale to asi jen tak nebude.
2009-10-30 22:50:26JuRas
Škoda, že se tu nevyjádřili i jiní uživatelé LCD panelů. Ale je vidět, že LCD se primárně na hry moc nehodí. Docela by mě zajímalo, zda má vliv na plynulost či neplynulost pohybu při hraní, způsob podsvícení LCD. Protože se na trhu objevují panely s LED. CCFL výbojky mají svůj pracovní kmitočet, který se mění se změnou jasu panelu, takže LEDky by mohly být výhodou. Ale spíše to nebude mít význam....
2009-10-30 13:56:53pies
Hmm, změna FPS ti neovlivní tickrate. Když nebudem brat v potaz změnu netspeedu, tak tickrate zůstává stejný, jen se ti na monitoru zobrazuje trochu víc snímků. Ty ti ale nezpůsobí, že bys viděl hráče někde jinde, prostě se to jen zobrazí vícekrát.
Já mám s malým počtem FPS problém takový, že při pohybu se to zadrhává. Je to zvláštní problém, který se blbě popisuje, ale zvýšením FPS to prostě zmizelo.
Každopádně už tak nějaký pátek hraju a nemůžu si to vynachválit. Určitě nemám pocit, že by se do mě trefovalo jinak nebo že bych já trefoval jinak, než když jsem měl CRT a 85 Hz.
2009-10-15 22:04:26JuRas
Díky Engisane za pěkné vysvětlení co se týče serveru smiley
2009-10-15 06:45:23Engisan
Co se maxClientRate tyce, tak nejsem si uplne jisty, ale to funguje tusim jen v AntiTCC nebo SafeGame nastaveni, obence to UT tusim nema... hlida to anticheat. Ale treba se pletu, nemuzu se ted podivat smiley
Kazdopadne v pravidlech to omezeni je, jak psal pies
2009-10-15 06:43:30Engisan
Caute.

FPS "ma" vliv na vyslednou hru. Grafika, ma-li zobrazit nove snimky (ona je zobrazit chce, neni-li to omezeno a grafika to zvlada), potrebuje mit stejny pocet snimku odeslanych ze serveru.

Pokud je server pomalejsi (tickrate), tak ty snimky proste neodstanes. Stava se pak to, ze muzes videt neco jineho, nez se opravdu stava.
Zmenou tickratu tak muzes dosahnout i zvyseni packetlostu, protoze ciste a jednoduse, netspeedem - ktery ma vliv na snimky ze serveru a tim i neprimo na FPS - korigujes rychlost klienta vuci serveru.

Tim ze muze stat, ze klient zpracovava stejna data nebo je zahodi.

Proto se nastavuje na serveru tickrate a omezeni netspeedu, ktere by melo omezovat, nakolik muze byt nastaveny klient.

A ano, kdyz ma nekdo pomalejsi net nebo PC a druhy hrac ma presne opacne podminky, bude pomalejsimu lagovat a mozna i opacne. Protoze klient odesila na server data, ktera server stiha zpracovavat, ale klient pomalejsiho stroje je nestiha vsechny sbirat. Neni to tedy pak uplne plynule.

Ta problematika netspeedu a tickrate je vcelku slozita, mam pocit, ze nekde na unrealadmin.org je nejaky clanek o tickrate atd. Kazdopadne, neexistuje obecna hodnota, ktera vyhovuje vsem, je fakt, ze clovek by si s tim mel umet pohrat. A jsou-li servery nastaveny stejne (dle pravidel by mely by), pak by s jednim nastavenim melo vse fungovat stejne. Ale z praxe vim,e ze ne vzdy to tak je, navic na to ma zasadni vliv i ping a celkove kvalita linky serveru i klienta smiley

Ale kazdopadne, ja hraju na 75Hz a zvykl jsem si asi za tyden. Ano, rozdil mezi LCD a CRT je, ale nerekl bych, ze je to tak strasne, aby to neslo hrat. Hrat se to da vpohode a to jsem na kdejaky skubanec docela haklivy smiley
2009-10-14 10:19:28JuRas
Tak teď už jsem z toho docela pako smiley Zkusil bych se zapojit do hry jak se to projeví. Mělo by to fungovat ve všech modech. Musím to taky vyzkoušet smiley
2009-10-14 09:10:37pies
Já se na váš server (free) včera připojil do specu. Někdo tam hrál, ale bez problémů jsem si tam netspeed zvýšil na 15000. Nebo že by to nefungovalo jen v určitých modech?
2009-10-13 19:51:18JuRas
Máš pravdu. Víc toho tam nebylo. U nás jsem akorát snížil tickrate na 35, předtím jsem měl 40. A položku MaxInternetClientRate jsem jako test nastavil na 10000, předtím bylo 15000. Někdo měl ale připomínky, že je to moc. Já ale nic nepoznám u sebe na monitoru smiley
2009-10-13 19:32:00pies
Jak jsem již psal, v UT nezáleží na tom, kolik máš FPS. Hra jede pořád stejně (v quakovi byly změny), takže by nemělo nikomu vadit, že máš víc FPS.
Přímo na CB je v pravidlech napsané tohle:
The minimum netspeed you may use is 3000, and the maximum is 15000. A maximum of 3 netspeed changes during the entire match is allowed.
Tzn, že můžeš změnit netspeed 3x za zápas. Co se nastavení serveru týče, netspeed jsem neviděl/nenašel.
Jen tickrate by měl být 30-35, ale to snad vliv mít nebude.
2009-10-13 19:11:08JuRas
No s tím taháním jsem to myslel tak, že když nemáš v pc mapu, která se zrovna hraje na serveru a není k dispozici redirect, tak to tahá přímo z herního serveru. A to je pak hodně omezené.
2009-10-13 19:06:12JuRas
Jinak jak máme hrát ten CUP na CB, tak tam měli v pravidlech napsané i nastavení herního serveru. Když jsem to tak udělal, tak ten tvůj nápad piesi na tom našem serveru nefunguje. Nemám to ze své zkušenosti, ale od našeho hráče Deja-vu. Když odešel na GGMJ, tak to v pohodě fachá!!! Akorát jeden dotaz. Myslíš, že to omezující nastavení je proto, aby všichni hráči měli stejné podmínky co se týče FPS?
2009-10-13 19:02:17pies
Aha, tak já jsem to srovnával s tím, že když něco ze serveru (FTP) stahuju, tak to jede 10 kB/s.
Ale už mi chybí moje CRT... prostě se s ním hrálo líp než teď s LCD.
2009-10-13 18:49:05JuRas
Hmm, no nevím jak moc to omezuje poskytovatel. Ale mám domácí síť a v ní 4 PC a na jednom jsem spustil UT server a tahalo to mapu z toho serverového stejně sračkově jako z "internetového" serveru. Za jiných okolností stahuju soubory mezi pc skoro na hranici možností síťové karty smiley takže rychle smiley Ale nijak zvlášť jsem ten UT server nenastavoval.
Ty 4 ms by mohla být i chyba měření, těžko říct. Každopádně bych to bral v úvahu.
2009-10-13 18:33:48pies
To jo... taky myslím, že bariery nastavuje server. U sebe si nejspíš můžeš nastavit co chceš, ale barieru serveru nepřekročíš.
Ale co se týče stahování ze serveru, to je dané poskytovatelem. Ne UT serverem.

A ještě poznatek, netspeed zvýšený na 15000 trochu navýší ping... cca o 4 ms. Otázka, jestli to opravdu navýší, nebo jen zobrazuje větší hodnotu...
2009-10-13 15:59:51JuRas
No 800x600 je už docela "husté" rozlišení smiley Ale tuším, že takový oFF hraje dokonce ještě v nižším 640x480 smiley Na tohle je už ale LCD nepoužitelné, i na to prvně zmiňované rozlišení. Každý to může vnímat jinak. A zvyk je železná košile.
Jsem si vždy myslel, že bariéry stanovuje nastavení serveru a ne hráč ve svém configu. To už třeba jde poznat z toho, když musíš tahat mapu přímo ze serveru. Je to záměrně omezené na sračkovou rychlost. Ale nejsem zas takový odborník, se taky můžu mýlit smiley
2009-10-12 19:46:42pies
Takhle, máš pravdu, že když máš jiné rozlišení než nativní, tak je vše lehce rozmázlé. Proto mám ve win nativní. Ale v UT to podle mě není důležité. Ta hra je tak rychlá, že to ani nevnímá(š)m. Navíc si vem, že hodně hráčů hraje v 800x600...
Na to zvyknutí na LCD zatím teprve čekám smiley
Jojo, taky jsem se dočetl něco o nastavování tickrate a netspeedu při adminování. Otázka je, jestli můžeš jako klient nastavit vyšší tickrate, než dovoluje server. U netspeedu si (podle mě) můžeš nastavit co chceš (limitované UT-čkem), POKUD to není limitované serverem. Zatím jsem zkoušel jen infantry a ggmj servery.
Tickrate budu zkoušet následovně... asi zítra. Ale chce to asi víc testování než jen 15 minut na serveru... navíc je to hodně subjektivní a nějaká taková změna může hodně působit jako placebo...
2009-10-12 19:37:40JuRas
No já měl na mysli nativní rozlišení. Pokud je jiné, tak dochází u LCD někdy k rozmazání obrazu, hrany, písmo apod. Určitě si člověk zvykne na LCD.....ale jak kdo smiley
Samo, tickrate spolu netspeedem hrají velkou úlohu. Je to často probírané téma při nastavování serveru. Ale právě netuším jak se podepíše to nastavení přímo u hráče.
2009-10-12 19:16:20pies
UT hraju v 16:10. Nenašel jsem žádné 16:9. Ale ve win dokážu nastavit 1280x768 s 75 Hz, což je wide. V nativním (1920x1080) umí jen 60 Hz.
Stejně musím říct, že hrát na CRT je prostě lepší. Nevím jak LCD 100 Hz, ale ty klasické s 75 Hz jsou prostě horší než CRT... na druhou stranu si na to člověk zvykne, prý...
S tím netspeedem se to testuje špatně. Když jsi na serveru a nastane lag, těžko to přisoudit něčemu konkrétnímu. Zkusím o tom něco najít a v souvislosti s tím zkusím ještě pohledat něco o tickrate. To zmínil HOL, takže uvidím co kde najdu.
2009-10-11 20:46:52JuRas
Ještě k tomu tvému novému monitoru piesi. To hraješ ve wide zobrazení? Pokud vím, tak těch 75Hz obnovovací frekvence dávájí běžná LCD jen při zobrazení 4:3. Ve wide tato frekvence vždy klesla na 60Hz smiley Alespoň co jsem měl možnost pár kousků LCD s widescreenem otestovat. Jinak já hraju na svém CRT s frekvencí 100Hz a je to paráda. Faktem ale je, že obraz na LCD je ostřejší a někdy jsou lépe vidět protivníci na větší vzdálenosti smiley
Každopádně jeětě zkus popátrat jestli má nastavení netspeedu nějaké "vedlejší účinky"
2009-10-11 18:45:47pies
Změna netspeedu může mít nějaký vliv, ale žeby rychlost hráče? To si nemyslím. Spíš jsme s engim spekulovali, že do některých se trefuje hůř mež do jiných. Těžko ale říct, jestli je to netspeedem... Poreferuju až budu hrát na ClanBasi smiley
Co se týká té paseky, tak stejný problém má engi i lišák. Ostatních jsem se zatím moc neptal. Setkal jsem se s tím i na jedno starším LCD, jak zmiňuju v článku. Ale je možné, že máme všichni TFT a jiné typy monitorů takový problém prostě nemají.
2009-10-11 18:06:57JuRas
Používám stále crt monitor. LCD mi málem sežralo oči smiley . Ale k věci. Máte pravdu, s tou neplynulostí na LCD. Dneska už to neřeším, CRT cool! Ale mám i zkušenost, že ne každé LCD dělá takovou paseku při stejné obnovovací frekvenci. A ještě jednu věc. Slyšel jsem názor, že změnou net speedu se vyrazně mění rychlost pohybu hráče ve hře. Moc tomu ale nevěřím smiley
2009-10-11 16:29:12pies
Zkoušel jsem nastavit i 75 FPS, abych tak nahradil vsync, ale bez nějakého úspěchu... hrát se tak nedá. Teď mám limit 200 a je to opravdu znatelně lepší.
Na druhou stranu, pokud bych měl 100 Hz LCD, tak to tady neřeším a zapnu vsync.
2009-10-11 14:14:13Engisan
c, c, c... ani zminka o me smiley
To ja te k tomu navedl a poradil!

Takze: Mili ctenari, vsechen dik patri mne smiley

Otestim, jak budu doma, alespon 100FPS se hodi, to je pravda smiley
head
- od An7yk, 2012-06-05 14:33:28
ico

Je k dispozici nový herní server určený jen pro české a slovenské hráče. Zatím bude na zkoušku v provozu 1 měsíc a pak se uvidí jaký bude zájem.
Pozor! Nejedná se o klanový server!

Comments(0)
- od An7yk, 2010-05-17 05:30:30
ico

Ano, je tomu už tak, mladý nadějný portál zabývající se turnaji a žebříčky v Call of Duty 5, www.cod5league.eu byl ukončen. Je to pravděpodobně známka snížené aktiviti hráčů CoD 5 díky novému dílu a vůbec, CoD 5 nemělo z počátku tolik hráčů jako CoD 4 nebo CoD 2.

Comments(1)
- od An7yk, 2009-10-01 06:05:19
ico

Český mladý multiklan Submissus MortalitaS začína vystrkovat růžky... před nedávnem pořádali NightCup, kde se účastnila i naše sekce a nyní nově přijali Unreal Tournament 2004 sekci!

Comments(5)
- od An7yk, 2009-09-16 05:32:57
ico

Podle poslední zpráv na webu Hungry-Tigers.cz se zdá, že tento multiklan s úspěšnou minulostí opět nabere na aktivitě, má tomu pomoci nová manažerka v týmu!

Comments(1)
head
- od An7yk, 2012-12-04 15:04:10
ico

HOL na popud dvou hráčů za podpory 5ti dalších nakonec bude pořádat turnaj v naší milované, v srdcích hníjící hře UT 2004

Comments(0)
- od An7yk, 2010-05-06 06:55:57
ico

Nedávno bylo 1. máj, UT čas... a tím se řídí i portál ESL.eu a pořádá turnaj v Unreal Tournament 2004 !

Comments(1)
- od pies, 2009-11-24 12:02:36
ico

COV pořádají duelový turnaj, kterého se zúčastní nejznámější hráči z Evropy a Ameriky.

Comments(2)
- od An7yk, 2009-11-10 08:04:47
ico

Český multiklan Submissus MortalitaS vlastnící mimo jiné i UT 2004 squad složen ze známých hráčů pořádá svůj první NighCup ve hře Unreal Tournament 2004!
POZOR, ZMĚNA ! termín konání se přesouvá na 22.11.2009 !

Comments(8)